tirsdag 10. februar 2009

Musikkvideo-lekse uke 7


Denne uka skulle vi ha om musikkvideo i lekse. Nok en spennende oppgave, men som også var litt vanskelig.

Musikkvideoen jeg har valgt er fra sangen ”Sweet Child Of Mine” fra albumet Appetite for Destruction (utgitt 21.july 1987) som er laget av Guns N’Roses. Musikkvideoen er en videoe som viser opptreden av sangen, det er med andre ord ingen ”video” som er laget til den. Jeg valgte denne sangen fordi jeg liker sangen godt og analysen av videoen ville ikke være så vanskelig for denne sangen, tenkte jeg. Målgruppen for denne sangen er for alle som liker rock og for de som trives med Guns N’Roses. Sangen passer bedre for den litt eldre målgruppen, ettersom at det er en litt mer ”rocka” sang. Sangen handler om en spesiell jente som blir godt likt. Det kommer med mange gode sider ved henne som for eksempel at hun har så fine øyne og at hun er så pen. Jeg fant ikke hvem som var regissøren av filmen.
Som sagt tidligere er dette en salgs konsert video uten publikum, så det handlingen ingen fysisk handling i videoen. Vi møter hele bandet og artisten er også selvfølgelig involvert. Miljøet i filmen viser hvordan det er å jobbe i band, hvordan lokalene ser ut osv.
Kameravinkelene i videoen brukes på flere måter. Vi ser froskeperspektiv, fugleperspektiv og vanlig sentralperspektiv(normalt).
Min vurdering av filmen er at det er en god film som viser artistene og vi blir bedre kjent med hvordan de spiller sammen og hvordan utstyret ser ut.

Filmen kunne pga. tekniske feil ikke legges ut på bloggen, men HER har du linken.

Ingen kommentarer: