onsdag 14. januar 2009

Digitale fortellinger


Denne type oppgave skilte seg klart ut fra andre oppgaver vi har hatt. Var både lærerikt og spennende å jobbe med denne nye metoden. Personlig hadde jeg litt problemer med å forstå hva vi i utgangspunkt skulle, men det lettet seg opp til slutt. Etter å ha sett på framføringene, skjønte jeg at jeg hadde laget en ganske så annerledes fortelling. Men jeg våget å skille meg ut, akkurat som temaet jeg valgte:P Måten jeg jobbet på var å finne en sang jeg kunne bruke, også finne bilder som jeg kunne flette inn i power pointen. Bildene var bilder av folk eller ting som skilte seg ut fra andre. Bildene passet bra og var morsomme. Problemet jeg hadde, var at jeg ikke helt forstod oppgaven. Ettersom at jeg var borte den dagen photostory ble gjennomgått på skolen, var jeg litt på villspor. Men til slutt oppdaget jeg at jeg ikke var den eneste som ikke hadde gjort det på min måte. Så det var ikke så ille å vise den fram… I helhet ble produktet ganske bra, det tekniske gikk som det skulle og musikken dundret i auditoriumet. Det jeg skulle forandret, ville vært å utfylle kommentarer i filmen enn det som var, og kanskje fått budskapet frem på en bedre måte.
Bilde: portal.no

Ingen kommentarer: