tirsdag 28. oktober 2008

Hva er privat??

Grensen mellom privat og offentlige er når man passer grensen...altså når man legger ut information om personer og legger ut halv nakne bilder man ikke vil se. Men folk legger ut alle bildene som er på minnebrikken uten å tenke over at man kanskje burde tenke seg om hvis personen bilde er tatt av, liker det.
Så jeg mener at grensen går for langt når man legger ut altfor private bilder, men det er greit hvis en legger ut et bilde som personen bilde er tatt av godtar det, for det er jo bare å si at personen som har legt dem ut, sletter det. Når det gjelder informasjon, så synes jeg at man egentlig ikke trenger å dele informasjon om seg selv med andre, men det er greit dersom det er kurant info.
Personlig så legger jeg sjeldent ut bilder av andre, men hvis det skulle vært noen, så ville det være bilder av ekstremsport.

Foto: http://www.miljostatus.no/PageFiles/866/privat.jpg

3 kommentarer:

Hedvig sa...

for privat å skrive om mener du ? :P

Morgan sa...

Det skal jeg forteller deg det!:P
Neida....men uansett, så mener jeg at når man skriver om personens personalia, hvis han er god eller ei på skolen og hvis han har gjort kriminelle ting...osv.
Kanskje litt klarere nå..?:P

LK sa...

Jeg tror grensen for hva vi anser som privat varierer fra person til person. Mange synes det er greit at alt mulig ligger ute, mens de fleste gjerne ønsker å begrense det. Kan også se ut som om vi blir mer restriktive med alderen, så det er fint å se at dere er bevisste på hva dere legger ut.